Konwersja

Czy chciałbyś mieć samochód, który pokonuje w mieście dystans 100 km za 3,50 PLN, nie potrzebuje przeglądów silnika, wymiany oleju, alternatora, układu chłodzenia, katalizatora, baku i układu wydechowego? Jeśli tak, to obecnie dostępne są technologie do konwersji samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych i wszelkich pojazdów spalinowych na napęd elektryczny.

Konwersja polega na usunięciu silnika spalinowego wraz z osprzętem - zbiornikiem paliwa, układem wydechowym, alternatorem etc. i zamontowaniu w ich miejscu napędu elektrycznego składającego się z podstawowych elementów takich jak:

  • układu akumulatorów
  • silnika elektrycznego wysokiej
  • układu sterowania silnikiem elektrycznym
  • układu ładowania akumulatorów / baterii trakcyjnych
  • układu ogrzewania.

Auto elektryczne ma wiele zalet w porównaniu z autem o napędzie spalinowym. Oto niektóre z nich:

  • Niskie koszty czynnika roboczego (paliwa/ prądu elektrycznego).
  • Brak kosztów związanych z wymianą takich materiałów eksploatacyjnych jak: świece, oleje, filtry: powietrza, paliwa, oleju, wymiana oleju, okablowania w/n.
  • Wysoka kultura działania silnika elektrycznego, cicha praca i pełna gotowość po włączeniu obwodu - (brak potrzeby grzania silnika by osiągnął pełną sprawność)

Auto takie ma też niewątpliwie wady do nich należy zaliczyć:

  • Brak możliwości szybkiego naładowania akumulatorów (czas ładowania 6-10 h)
  • Zależnie od zastosowanych akumulatorów, zasięg może się zmieniać zależnie od temperatury (dotyczy w szczególności akumulatorów kwasowych, agm i żelowych)